این موضوع برایم بسیار حساس شد که تبلیغ علنی روزهخواری در ماه مبارک رمضان آنهم در شهر مقدس قم و بدین منظور به دنبال اطلاعاتی در مورد آن رفتم که متوجه شدم سرهنگ صیف الدین ملکی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی قم روز گذشته طی مصاحبهای گفته است: "بهمنظور تأمین رفاه مسافران و زائران قم، 50 رستوران در نظر گرفتهشده که در 2 نیمه 15 روز اول و 15 روز دوم ماه مبارک رمضان در نقاط حساس و پرتردد شهر قم مانند حرم مطهر، جمکران و ورودیهای شهر قم میتوانند با رعایت شئونات اسلامی و عدم تظاهر به روزهخواری فعالیت کنند." اما این دلیل نمیشود که بهصورت علنی و بهگونهای تبلیغ شود که در اذهان عمومی برداشت روزهخواری درملأعام شود.
کجسلیقگی نیروی انتظامی و وزارت ارشاد در تعیین نمادی خاص برای طرح باز بودن برخی رستورانها برای مسافران و نیز عدم مشخص کردن شیوه تبلیغات اینگونه رستورانها در کنار عدم دقت مسئولین ذیربط در وزارت ارشاد استان در تائید کردن چنین آگهیهایی برای انتشار در کانونهای تبلیغات و آگهی دستبهدست هم میدهند تا نگرانیهایی در شیوه عملکرد چنین مکانهایی به وجود آید.
و نکته دیگر اینکه کمتر مسافر و زائری پیدا میشود که به آگهینامههای استان دسترسی و دقت داشته باشد و اصلاً نیازی به دانستن تبلیغات استانی داشته باشد که در نوع خود خبر از بیتوجهی مسئولین ذیربط در تائید آن دارد.